Monday, September 14, 2015

Benci "benci"

Bismillah dan Assalamualaikum...

My second post... tajuk double meaning... benci kepada benci.... benci untuk membenci.... saya rasa ramai yang ada perasaan ni...if you still have this feeling maknanya anda masih berperasaan..if you know what i mean...dari benci membenci baiklah benci kepada benci...Saya rasa perasaan benci ni sangat memenatkan and this is totally unhealthy untuk jiwa dan pemikiran kita.

Selagi boleh ambil yang jernih buang yang keruh lakukanlah apa yang terbaik untuk tidak membenci dan selebihnya serahkan pada yang Esa kerana hati ini milikNya. Sekali lagi saya katakan im writing just to express my feeling and emotion please no hating.


Galau

Resah gelisah antara nyata dan mimpi
Hati berbolak balik antara benci dan sayang
Sakit...rasa sakit kerana bila hati membenci jiwa jadi parah otak jadi lemah
Kenapa rasa ini perlu ada dalam diri
Mana mungkin rasa ini membawa kebaikan pada diri hatta orang lain
Muhasabah diri istighfar moga rasa ini berlalu pergi
Takut akan maha Pencipta berdosakah aku kerana membenci?
Namun diri hanya insan biasa
Kerana rasa itu sekejap datang sekejap pergi
Hanya padaNya aku berdoa agar diri tidak membenci
Moga diri tidak dibenci
Moga galau berlalu pergi


Im-telling-u
13.09.2015
11.59 p.m

No comments:

Post a Comment

Resepi : Udang Masak Kunyit

Bismillah and Assalamualaikum... Hi semuaaaaaa... apa khabar anda di sana? saya di sini sihat2 sajo... alhamdulillah...  So disebab...