Wednesday, September 30, 2015

Sweetheart

Bismillah dan Assalamualaikum...

Firstly saya nak ucapkan terima kasih kepada kamu yang sudi membaca kisah ini...kisah yang tidak seberapa...i'm not a full time blogger, so it might takes time for every post. Saya harap kamu yang membaca blog ini dapat bersabar dengan tahap update post yang slow ini...미안해

Sweetheart...saya pasti setiap daripada kamu mempunyai sweetheart...saya definisikan disini sweetheart bukan hanya kekasih hati tetapi lebih kepada keseluruhannya boleh jadi kedua ibu bapa, adik-beradik, sahabat-handai dan sebagainya...dalam hidup ini kita pasti akan mengalami saat bertemu dan berpisah...kerana setiap pertemuan pasti akan ada perpisahannya...

Perpisahan samaada semasa hayat masih ada ataupun berpisah kerana ajal telah datang menjemput...mungkin isinya tidak seceria tajuk namun itulah hakikat hidup kerana setiap dari kita pasti akan merasai mati..."innaa lillahi wa innaa ilaihi raajiu'uun"...dariNya kita datang dan kepadaNya kita kembali.

Tak salah jika kita merindui orang yang telah tiada asalkan tidak berlebih-lebihan... rinduilah mereka in a good way...doakan mereka, kata yang baik-baik dan mintalah yang baik-baik untuk mereka, redho dengan pemergiaannya...kerana apa yang hilang pasti akan digantikan dengan yang lebih baik...insyaAllah...

Maka bilamana musibah menimpa berdoalah kepadaNya:

"Ya Allah, berilah aku pahala atas musibah yang menimpaku dan berikan aku pengganti yang lebih baik"


Sweetheart

Rasa manis di dada
Bilamana memori menyapa minda
Terkenangkan kamu yang jauh di mata tetapi dekat di hati
Hati ini mulai berlagu riang
Mengundang senyum manis di bibir
Rindu mulai hadir mengetuk pintu hati
Hanya Tuhan yang tahu dan mengerti akan rasa rindu ini
Aku sayangkan kamu seperti mana kamu menyayangi aku
Kamu yang telah mewarnai hidup ini
Yang telah mengajar aku erti kasih dan sayang
Yang telah mengajar aku erti ketenangan
Yang telah mengajar aku erti kehidupan
Kenangan bersamamu masih utuh diingatan
Serasa baru seperti semalam kita bertemu
Kamu sweetheartku akan tetap bertakhta di hati ini
Walau bertahun...walau selama hayat ini kita tidak ketemu
Hanya doa dan ingatan tulus ikhlas dapat ku titipkan agar Allah sentiasa merahmatimu
Semoga tenang kamu disana
Semoga bersama para solehin jualah tempatmu
Demi Allah pada saat dan ketika ini aku rindu
Al-fatihahku kirimkan tanda ingatanku padamu
Tanda sayang dan rinduku padamu
Moga disyurgaNya kita bertemu kembali


Im-telling-u
29.09.2015
11.51 p.m

No comments:

Post a Comment

Resepi : Udang Masak Kunyit

Bismillah and Assalamualaikum... Hi semuaaaaaa... apa khabar anda di sana? saya di sini sihat2 sajo... alhamdulillah...  So disebab...