Friday, February 19, 2016

Otak kiri atau otak kanan?

Bismillah and Assalamualaikum...

Salam jumaat... hari ni kita nak relax-relax je...so untuk harini jom kita test sesama otak kita... kita tengok otak manakah yang lebih dominan sama ada yang kiri ke atau yang kanan? Mengikut apa yang saya baca dalam tenet... ringkasan bagi kelebihan orang yang menggunakan otak kanan atau kiri adalah seperti mana berikut:-

Credit to the owner

So sesiapa yang berminat boleh la wat test otak ni di Sommer-Braintest... i just do it for fun tak sangka memang ada masaalah short term memory gtu (if base on gambar di atas) and contoh brain test result are as below:

Sekadar gambar hiasan

Saya wat test ni time tengah bosan...tak sangka tinggi pulak yang kirinya banding yang kanan...saya tak tau sama ada benda ni 100% boleh pakai atau pun tidak...hanya untuk suka-suka... dulu-dulu suka bebeno wat personaliti test, IQ test and segala bagai test yang kita jumpa kat tenet ni... tu pun time bosan sesangat... time tak tau apa nak buat...

Bila hujung minggu sebegini saya biasanya tak ada sangat aktiviti menarik nak dilaksanakan...saya just stay kat rumah buat apa yang patut je...bunyi macam membosankan tapi tak ape kita di sini chill aje...so hopefully weekend anda akan berjalan dengan penuh ceria dan jayanya... selamat berhujung minggu kepada semua yang membaca entry ini! Salam dari saya di sini....

1 comment:

  1. Hello There. I found your blog using msn. This is an extremely well written article. I will be sure to bookmark it and return to read more of your useful information. Thanks for the post. I’ll certainly comeback.
    test iq

    ReplyDelete

Resepi : Udang Masak Kunyit

Bismillah and Assalamualaikum... Hi semuaaaaaa... apa khabar anda di sana? saya di sini sihat2 sajo... alhamdulillah...  So disebab...